CZYM JEST COACHING ACT?

Terapia/trening akceptacji i zaangażowania (acceptance and commitment therapy/training, ACT) jest modelem teoretycznym, którego skuteczność potwierdzono w licznych badaniach. Głównym celem ACT jest pomóc wieść „życie warte przeżycia”, bogate, pełne i znaczące, czyli w zgodzie ze swoimi wartościami, w którym jest miejsce na akceptację własnych myśli, odczuć i emocji oraz zaangażowanie w działania wzbogacające Twoje życie.

W ACT pracujemy wokół 6 poniższych obszarów:

Uważność

Kontakt z chwilą obecną (bycie tu i teraz, łagodne przyglądanie się wszystkiemu, co nam się przydarza z otwartością i ciekawością).

Akceptacja

Świadome przyjmowanie otwartej postawy wobec doświadczeń, które spotykają nas w życiu, to otwieranie się na bolesne uczucia, doznania, pragnienia i emocje oraz pozwalanie im być.

Zaangażowane działania

Podejmowanie określonych działań w teraźniejszości, ukierunkowanych przez nasze wartości, które będą zmierzały do realizacji wytyczonych przez nas celów w przyszłości.

Określenie wartości

Świadome dokonywanie wyboru drogi, jaką chcemy podążać, by wieść „życie warte przeżycia”.

Ja jako kontekst

Czyli Ja jako ewoluująca, dynamiczna sceneria.

Defuzja poznawcza

To stan, w którym uznajemy treść własnych myśli za to, czym naprawdę są – za zbiór słów powstających w umyśle; to patrzenie NA myśli, a nie Z perspektywy myśli; moje myśli to nie Ja – myśli są produktem naszego umysłu, są oceną rzeczywistości, a nie rzeczywistością.

Rozwijając swoje umiejętności w 6 powyższych obszarach stajemy się bardziej giętcy i zwinni psychicznie – rozwijamy swoją elastyczność psychiczną (prowadzenie życia, które wybieram już teraz, mimo obecności nieprzyjemnych w odczuciu emocji i myśli).

Podczas pracy z Klientami towarzyszy nam myśl, że „tam gdzie angażujemy się w coś ważnego, może jednocześnie pojawić się coś trudnego”. Koncentrujemy się na działaniach pełnych sensu, na tym co robimy zgodzie ze swoimi wartościami. Rozwijamy swoją elastyczność psychologiczną – mimo trudności, angażujemy się w rzeczy ważne, działamy tak, aby działanie nam służyło.

W ACT odróżniamy tzw. czysty ból (jest wynikiem tego, co nam się przytrafia) od tzw. brudnego bólu (to co sobie dokładamy i na co mamy wpływ).

W pracy metodą ACT nie chodzi o to, aby ludzie czuli się zawsze tylko dobrze, chodzi o to, aby dobrze żyli (w zgodzie ze swoimi wartościami, z tym co dla nich ważne).

METODY I TECHNIKI PRACY:

W ACT, podobnie jak w coachingu, to Klient jest ekspertem, a terapeuta i Klient są sobie równi.

KIEDY WARTO SKORZYSTAĆ Z COACHINGU ACT?

Kiedy Twoja wrażliwość Cię „uwiera” i nie wiesz, jak sobie z nią poradzić, masz skomplikowane życie wewnętrzne, odznaczasz się skłonnością do perfekcjonizmu, gniew i dezaprobata innych wywołuje w Tobie duży dyskomfort, a wysoki poziom różnego rodzaju bodźców drażni i wyczerpuje Cię szybciej, niż innych. Coaching ACT pozwala na zrozumienie siebie, swoich potrzeb i zaakceptowanie wrażliwości, która może stać się Twoją siłą.
Podczas życiowych zmian - zmiana pracy, utrata kogoś bliskiego, rozwód, ciąża, to momenty w życiu, które generują napięcie psychologiczne. Aby zachować równowagę i zadbać o zdrowie psychofizyczne warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Coaching ACT stwarza możliwość zbudowania bezpiecznej relacji. Bez oceny i doradztwa, za to ze budowaniem świadomości tego, co aktualnie dzieje się wokół nas.
W obecnych czasach wielu z nas umiejętności takich jak: asertywność, dbanie o siebie, samo współczucie czy uważność potrzebuje nauczyć niemal od podstaw. Coaching ACT daje możliwość pracy na poziomach głębszych niż tylko zachowanie. Podczas sesji odkrywamy życiowe wartości, pogłębiamy samoświadomość, uczymy się siebie i tego, co jest dla nas najważniejsze - na takich fundamentach nowe umiejętności mogą pozwolić sobie na stabilne korzenie osadzone w szacunku do siebie i innych.
Kiedy chcesz wzmocnić swoje poczucie własnej wartości - coaching ACT do doskonała forma wsparcia osób, które na co dzień czują się niepewnie - zarówno w sytuacjach osobistych i zawodowych lub znajdują się w momencie kryzysu i potrzebują bezpiecznej przestrzeni, w której podejmą najlepsze dla siebie decyzje.

Umów się na konsultację w Katowicach lub on-line!

KONSULTACJE INDYWIDUALNE w Katowicach

Zatroszcz się o swój rozwój – wybierz odpowiednią dla Ciebie formę pracy: konsultację, sesję coachingu ACT lub trening indywidualny ACT.

KONSULTACJE ON-LINE

Umów się na konsultację on-line niezależnie od tego, w jakim miejscu jesteś!

Referencje

Zobacz opinie zadowolonych Klientów